Είναι γνωστό πως ο θεσμός της περιφερειακής αυτοδιοίκησης με τα χρόνια είχε εξελιχθεί σε ένα διεκπεραιωτικό μηχανισμό υλοποίησης αποφάσεων της κεντρικής διοίκησης.
Ένας «σάκος του μποξ» απέναντι στην ταλαιπωρία του πολίτη, με χαοτικές αρμοδιότητες και ελάχιστους πόρους. Η έλευση του gov.gr όμως, και το το “θαύμα” της ψηφιοποίησης 1.500 υπηρεσιών μας δείχνει το δρόμο, ώστε να εξορθολογήσουμε διαδικασίες ενός κράτους που για χρόνια ταλαιπώρησε τον πολίτη.
Σήμερα, η Περιφέρεια Αττικής είναι μία από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης, με 48% συμμετοχή στο ΑΕΠ της χώρας, με αποτέλεσμα η παραγωγικότητα της να αποτελεί το κλειδί για την ανάκαμψη του συνόλου των οικονομικών μεγεθών της πατρίδας μας.
Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: Να σταματήσει η ταλαιπωρία στα γκισέ για στοιχειώδεις υποθέσεις, και παράλληλα τα στελέχη της Περιφέρειας να έχουν όλα εκείνα τα εργαλεία, που θα τους επιτρέψουν να κάνουν τη δουλειά τους αποτελεσματικότερα, ενισχύοντας τη διαφάνεια και τη εμπιστοσύνη των πολιτών.
Και δεν υπάρχει ίσως πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, από τις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών και ΚΤΕΟ.
Υπολογίζεται, πως στα γκισέ προσέρχονται καθημερινά περισσότεροι από 2500 πολίτες, με τη Διεύθυνση μεταφορών και επικοινωνιών του Κεντρικού Τομέα να έχει τη μερίδα του λέοντος, καθώς είναι αρμόδια κατά κύριο λόγο για περισσότερους από 1 εκατ. πολίτες (!) των δήμων χωρικής αρμοδιότητας της, αλλά και λόγω τη γεωγραφικής θέσης της, σε πολίτες από όλη την Περιφέρεια Αττικής για πλείστα ζητήματα:
Από άδειες κυκλοφορίας (ΙΧ, λεωφορεία, φορτηγά), αδειών οδήγησης, βεβαιώσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνιτών οχημάτων, εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων (πρατήρια καυσίμων, συνεργεία, πλυντήρια), επικοινωνιών, οδικής ασφάλειας, αλλά και ζητήματα λειτουργίας των ΚΤΕΟ, ιδιωτικών και δημόσιων έως και τα πειθαρχικά των ταξί.
Η φύση των υπηρεσιών αυτών είναι εύκολα αντιληπτό πως είναι συνυφασμένη με βαριά γραφειοκρατία, η οποία προκαλεί ταλαιπωρία και δυσαρέσκεια. Γι’ αυτό σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα με φιλόδοξα, αλλά στέρεα βήματα.
Η ένταξη της Περιφέρειας Αττικής στην εφαρμογή ηλεκτρονικού προγραμματισμού θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών αποτελεί σημαντικό βήμα στη ψηφιοποίηση των διαδικασιών απόκτησης άδειας οδήγησης, ενισχύοντας την αξιοπιστία, την εγκυρότητα και τη διαφάνεια προς κάθε κατεύθυνση.
Μέσα από μια απλή εφαρμογή, σχεδιάζουμε να παρέχουμε τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο οδηγό ή τον εκπαιδευτή του, να προγραμματίσει την ημέρα και την ώρα θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης του, δίχως αναμονή και ταλαιπωρία. Και στην ίδια κατεύθυνση, κινείται η προσπάθεια για υλοποίηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των υφιστάμενων Πληροφοριακών Συστημάτων με στόχο την απλούστευση των διαδικασιών και των ανθρώπινων πόρων.
Κάθε υπηρεσία να μπορεί αυτόματα να αναζητά την πληροφορία του πολίτη, δίχως να απαιτείται ο ίδιος να ταλαιπωρείται στα γκισέ. Κι επιπλέον, να επεκτείνουμε τη χρήση αποκλειστικά των πληροφοριακών συστημάτων για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών ανανέωσης άδειας οδήγησης, αντικατάστασης του εντύπου άδειας οδήγησης και χορήγησης αντιγράφου εντύπου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής στο πλαίσιο ενίσχυσης της αξιοπιστίας και της διαφάνειας, τομείς που διαχρονικά πονούν τη δημόσια διοίκηση και έχουμε καθήκον να θωρακίσουμε.
Στόχος μας δεν είναι να περιορίσουμε το φαινόμενο της γραφειοκρατίας, αλλά να το εξαλείψουμε, διεκδικώντας σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις ακόμα και πέρα από τις συμβατικές αρμοδιότητες μας.
Σ’ αυτήν την περίπτωση, το κεντρικό κράτος έχει δείξει το δρόμο και στην Περιφέρεια Αττικής είμαστε έτοιμοι να τον ακολουθήσουμε.